img

Woodsafe framtidsäkrar tiotusentals kvadrat

I ständig expansion säkerställer Woodsafe företagets fortsatta utveckling genom förvärv av Räddningstjänstens brandövningsplats i Västerås.

img

Ökat byggande med trä är en hållbar byggtrend som ställer krav på hållbara insatser för brandsäkerhet. Woodsafe Timber Protection har de senaste 10 åren befunnit sig i ständig tillväxt där utbyggnation, effektivisering och produktutveckling speglat företaget och medarbetarnas vardag. Idag skriver Woodsafe historia genom att förvärva mer än 70,000 m2 mark för fortsatt expansion och tillväxt som säkerställer bolagets positionering som marknadsledande tillverkare av hållbart brandimpregnerat trä. Förvärvet innebär obehindrad expansion för nya produkter, ökad effektivitet och FOU möjligheter.

”Detta är verkligen en milstolpe i företagets 30-åriga historia. Det som började som en vision har idag blivit ett gigantisk avstamp för att säkerställa företagets framtida expansion", berättar Thomas Bengtsson, VD och grundare av Woodsafe.